صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مقالات / میزان استفاده از کرم ضد آفتاب

میزان استفاده از کرم ضد آفتاب

آنچه در این مطلب میخوانید ضد آفتاب چیست

در حالی که بیشتر مردم می‌دانند که باید قبل از گذراندن زمان زیر نور آفتاب از کرم ضد آفتاب استفاده کنند، اما همه نمی‌دانند چه مقدار از آن را باید استفاده کنند. بسیاری از ما به اندازه کافی از ضد آفتاب استفاده نمی کنیم، که منجر به آفتاب سوختگی دردناک و قابل توجهی می شود. هنوز در مورد اینکه چه مقدار کرم ضد آفتاب را در کدام نواحی بدن استفاده کنید و چند وقت یکبار باید دوباره استفاده کنید سردرگمی وجود دارد. ما در اینجا مقدار بهینه ی ضدآفتابی را که باید استفاده کنید توضیح می‌دهیم.

چرا محافظت در برابر آفتاب مهم است

لذت بردن از نور خورشید همیشه هیجان انگیز است، اما قرار گرفتن در معرض بیش از حد می تواند منجر به آفتاب سوختگی، آلرژی به خورشید، هایپرپیگمانتاسیون و حتی سرطان پوست شود. این موارد استفاده از ضد آفتاب را برای صورت ضروری می کند.
استفاده از کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه های مضر UVA خورشید محافظت می کند که برای جلوگیری از پیری زودرس نیز ضروری است. اشعه UVA ، 95 درصد از اشعه UV است که به زمین می رسد. این اشعه ها می توانند وارد لایه میانی پوست شما شوند که «درم» نامیده می شود و به آن آسیب می رساند. چه در سایه درخت باشیم، چه در کنار پنجره داخل، چه در ساحل، در معرض اشعه UVA هستیم.

چه مقدار ضد آفتاب برای صورت و بدن خود استفاده کنید

چقدر ضد آفتاب بزنیم

برای دستیابی به فاکتور محافظت از آفتاب (SPF) که بر روی کرم ضد آفتاب شما درج شده است، تقریباً دو میلی گرم در هر سانتی متر مربع پوست استفاده کنید. در عمل، تعیین میزان استفاده از کرم ضد آفتاب با استفاده از این اندازه گیری دشوار است. در عوض، می‌توانید از کف دست خود برای اندازه‌گیری مقدار محصول استفاده کنید:

  1. لوسیون، مایع یا کرم بزرگسالان: روی هر ناحیه از بدن، یک خط ضخیم ضد آفتاب را از نوک انگشت میانی تا مچ دست بکشید.
  2. اسپری بزرگسالان: 15 بار روی هر ناحیه از بدن اسپری کنید. قبل از استفاده خوب تکان دهید و به مقدار زیاد بمالید تا یکنواختی بر روی پوست ظاهر شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب برای کودکان

برای کودکان چقدر ضد آفتاب بزنیم

لوسیون کودکان 3 تا 6 ساله: روی هر ناحیه یک خط ضخیم ضد آفتاب به اندازه طول انگشت وسط و نصف طول انگشت اشاره خود بمالید. برای سر و گردن دو برابر مقدار را بمالید.

  1. لوسیون کودکان 6 تا 10 ساله: روی هر ناحیه، یک خط ضخیم ضد آفتاب به طول انگشت میانی و اشاره خود بمالید. برای کودکان بزرگتر از 10 سال، دستورالعمل های مربوط به بزرگسالان را دنبال کنید.
  2. اسپری کودکان: 5 اسپری در هر منطقه برای کودکان 3-6 سال، 7-10 اسپری برای کودکان 6-10 سال، 10-15 اسپری برای کودکان بالای 10 سال.

آیا برای صورت خود به کرم ضد آفتاب با SPF 50 نیاز دارید؟

این بستگی به میزان محافظت شما در برابر نور خورشید و همچنین میزان در معرض قرار گرفتن شما دارد. همیشه باید یک ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر انتخاب کنید که از شما در برابر 97 درصد اشعه های UVA/UVB محافظت می کند.
بهترین ضدآفتاب برای صورت شما، ضد آفتابی با SPF 50+ است، مانند SPF 50 که 98 درصد از تشعشعات را مسدود می کند و شما را از پیری و اشعه های مضر در امان نگه می دارد.
SPF اندازه گیری میزان انرژی خورشیدی مورد نیاز برای سوزاندن پوست محافظت شده نسبت به مقدار انرژی خورشیدی مورد نیاز برای سوزاندن پوست محافظت نشده است.

چه زمانی باید ضد آفتاب زد؟

30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و قبل از اینکه لباس بپوشید اجازه دهید مواد کاملا جذب پوست شوند. اگر بلافاصله بعد از استفاده از ضدآفتاب لباس بپوشید، محصول روی لباس شما مالیده می شود.
برای کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست، جلوگیری از آفتاب سوختگی و کاهش احتمال پیری زودرس پوست باید روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.

هر چند وقت یک بار باید ضد آفتاب را دوباره استفاده کنید؟

کرم ضد آفتاب را باید هر دو ساعت یکبار یا بیشتر بعد از شنا، حوله کشیدن یا تعریق شدید دوباره استفاده کرد تا محافظ اصلی حفظ شود. به خاطر داشته باشید که SPF ضد آفتاب هیچ ربطی به دفعات استفاده از ضد آفتاب ندارد.
به یاد داشته باشید که اگر یک ساعت قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کرده اید، باید بعد از یک ساعت بیرون رفتن مجدداً استفاده کنید. کاهش مقدار کرم ضد آفتاب به میزان قابل توجهی سطح محافظت را کاهش می دهد.

آیا برای پوست صورت و بدن به ضد آفتاب های متفاوتی نیاز دارم؟

همانند مرطوب‌کننده‌ها، ضد آفتاب‌های صورت نیز متفاوت از ضدآفتاب‌های بدن ساخته می‌شوند. صورت شما بیشتر از بدن شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد و برخی از حساس ترین نواحی پوست بخشی از صورت هستند، مانند ناحیه زیر چشم. به همین دلیل است که ضد آفتاب های صورت به گونه ای طراحی شده اند که راحت تر جذب شوند و احساس سبکی بیشتری داشته باشند.
دانشمندان پیشنهاد می کنند که اگر پوست مستعد آکنه پوستی دارید، از استفاده از کرم ضد آفتاب استاندارد بدن روی صورت خود اجتناب کنید. در غیر این صورت استفاده از ضد آفتاب بدن روی صورت و بالعکس هیچ ضرری ندارد. با این حال توصیه می کنیم از یک ضد آفتاب خاص برای صورت خود استفاده کنید.

آیا با وجود استفاده از ضد آفتاب همچنان برنزه میشویم؟

کرم ضد آفتاب تا حدودی از برنزه شدن پوست جلوگیری می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، یک کرم ضد آفتاب با SPF 30+ شما را در برابر 97٪ از اشعه UVA محافظت می کند، در حالی که SPF 50 + از 98٪. در نتیجه، 2 یا 3 درصد به پوست شما می رسد و به این ترتیب می توانید در حین استفاده از ضد آفتاب همچنان برنزه شوید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فکروش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فک

تقارن و زاویه فک یکی از معیارهای زیبایی است ، گاهی اوقات با تزریق فیلر ، پرکننده‌ ها یی مانند تزیق چربی و کشیدن پوست می تواند به نتیجه دلخواه رسید . ... ادامه مطلب

درمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکسدرمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس ، علاوه بر انجام روش های جوانسازی پوست و رفع چین و چروک و خطوط پوستی کاربرد مهم دیگری چون رفع تعریق بیش از حد را نیز بر عهده دارد . ... ادامه مطلب

تزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرالتزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرال

تزریق ژل لب طبیعی و نچرال است که علاوه بر زیبایی طبیعی ، بتواند نافرمی های آن را اصلاح کند. بهترین روش تزریق ، فیلرهای هیالورونیک اسید است . ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستیکاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستی

لیزر کیوسوئیچ با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنیک های روز دنیا ، بهترین درمان برای ضایعات پیگمانته (انواع لک ها) و از بین بردن خالکوبی می باشد . ... ادامه مطلب

اگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادیاگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادی

اگزوزوم تراپی پوست و صورت یک رویکرد پیشگامانه برای جوانسازی صورت است که از قدرت ارتباطات سلولی بهره می برد. ... ادامه مطلب

جوانسازی با مزوژل پروفایلوجوانسازی با مزوژل پروفایلو

پروفایلو ، که در ۲۰۱۹ از آن به عنوان محصول سال یاد شده، یکی از محصولات نوآورانه است که باعث بهبود رنگ ، بافت ، آبرسانی و درخشندگی کلی پوست می شود ... ادامه مطلب

مزوژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟مزوژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوژل جالپرو چین و چروک های سطحی را رفع نموده و به پوست صورت شما و نواحی مختلف بدن از قبیل ، گردن ، شانه و سینه لطافت و درخشندگی بی نظیری خواهد بخشید ... ادامه مطلب

مزوژل چیست و چه کاربردی دارد ؟مزوژل چیست و چه کاربردی دارد ؟

مزوژل یک روش درمانی بسیار جدید است . این روش یکی از بهترین درمان ها برای آسیب های پوستی ، جوانسازی پوست و رفع چین چروک پوست است . ... ادامه مطلب

روشهای پیشگیری و درمان چین و چروک های عمیق پیشانیروشهای پیشگیری و درمان چین و چروک های عمیق پیشانی

اگر چین و چروک پیشانی شما زیاد شده است و به دنبال روشی برای درمان و رفع چروک پیشانی هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل توضیح دهیم . ... ادامه مطلب

بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس برای درمان میگرن یکی از معدود روشهای موثر برای رفع این بیماری است که با هزینه و عوارض حداقلی بهبودی چشمگیری دارد. ... ادامه مطلب

چگونه استرس روی پوست تاثیر می گذارد؟چگونه استرس روی پوست تاثیر می گذارد؟

تاثیر استرس روی جوش صورت به دلیل رابطه مستقیم پوست و سیستم عصبی بدن است. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوستتزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس معمولاً برای از بین بردن خطوط پیشانی،خطوط پنجه کلاغی کنار چشمها که هنگام خندیدن بیشتر نمایان میشوند، خط اخم و چروک دور لب استفاده میشود ... ادامه مطلب

دکترپرستوخسروانی درسال 1386تحصیلات خود رادر رشته دکتری عمومی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به پایان برده و درسال 1393 با کسب رتبه ممتازی دکتری تخصصی پوست و مو ازدانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخذ کرده و سپس موفق به دریافت بورد تخصصی بیماری های پوست و مو گردیدند.

تغییر ساعات کاری کلینیک به علت شیوع کرونا

ساعت کاری کلینیک :

شنبه تا چهارشنبه؛ صبح ها از ساعت 10:30الی 12:30
شنبه تا چهارشنبه؛ عصرها از ساعت 15 الی 19
پنجشنبه ها؛ از ساعت 10 الی 13

تلفن تماس جهت رزرو نوبت : 03832263360 - 03832263361
نوبت دهی اینترنتی: www.drkhosravani.ir

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465