صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوست

کاربرد اصلی بوتاکس حذف و کاهش چین و چروک های پوست صورت است. تزریق بوتاکس به عنوان یک روش مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان چین و چروک دور چشم و پیشانی با مسدود کردن سیگنال‌های ارسال شده به ماهیچه‌ ها باعث فلج کردن موقتی آنها و جلوگیری از منقبض شدن آنها می‌شود. بنابراین پزشکان با تزریق بوتاکس به صورت کنترل‌ شده در عضلات مختلف آنها را وادار به شل شدن می‌ کنند که این باعث از بین رفتن چین و چروک و شادابی بیشتر پوست می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق بوتاکس معمولاً برای از بین بردن خطوط پیشانی، خطوط پنجه کلاغی (چین و چروک کنار چشم‌ ها که هنگام خندیدن بیشتر نمایان می‌شوند)، خط اخم ، و چروک دور لب استفاده می‌ شود. این نوع چروک‌‌ ها را اصطلاحاً چروک‌های دینامیک می‌نامند، یعنی چروک‌ هایی که به دلیل انقباض مکرر عضلات صورت ایجاد می‌شوند. از آن سو چروک‌ های استاتیک که دلیل آنها نور خورشید، از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست و نیروی جاذبه است را نمی‌ توان با بوتاکس بهبود داد و باید برای از بین بردن آنها باید از روش های دیگر استفاده کرد.

تاثیر بوتاکس دائمی نیست و ماندگاری آن بین 3 تا 6 ماه می باشد و پس از آن فرد باید اقدام به تزریق مجدد کند. تزریق بوتاکس توسط متخصص پوست و مو در کلینیک دکتر پرستو خسروانی صورت می گیرد. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09162029045 تماس حاصل فرمایید.

مزایا و کاربردهای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در شهرکرد

اگر به دنبال درمان چین و چروک خود هستید، تزریق بوتاکس یک گزینه مفید است که خیلی سریع شما را به اهداف زیبایی تان می رساند. تزریق بوتاکس ویژگی ها و کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه شرح خواهیم داد:

  1. درمان هایپرهیدروزیس با بوتاکس: تعریق یک پاسخ فیزیولوژیکی برای ایجاد تعادل در دمای بدن است. کنترل تعریق از طریق سیستم عصبی سمپاتیک است. اگر تعریق به دلیل بیماری هایپرهیدروزیس بیش از اندازه صورت گیرد، می‌ توان از طریق تزریق بوتاکس، انتقال دهنده های عصبی را مسدود کرد و موجب کاهش تحریک غدد عروقی شد.
  2. درمان و بهبود سردردهای ناشی از میگرن: میگرن یک بیماری عصبی است که ممکن است به دلیل اختلال به وجود آید. بوتاکس از طریق فلج کردن عضلات موجب شل شدن و انقباض آنها شده و از این طریق حملات و دردهای میگرنی را کاهش می دهد.
  3. بهبود مشکلات مربوط به مثانه: تزریق بوتاکس از طریق شل کردن عضلات، انقباضات غیر ارادی مثانه را کاهش داده و به افزایش ظرفیت آن کمک می کند.
  4. کاهش درد مفاصل و آرتروز: با استفاده از تزریق این دارو در مفاصل می‌توان به کنترل درد و بهبود عملکرد مفاصل کمک کرد.
  5. توانبخشی و بهبود بیماران مغز و اعصاب: بیمارانی که در اثر سکته مغزی توان حرکتی خود را از دست داده اند، با استفاده از تزریق این دارو می توانند دستان خود را حرکت دهند. درمان از طریق بوتاکس تا ۳۰ درصد منجر به بهبودی در بیماران مغز و اعصاب می شود. در واقع تزریق سم بوتولینوم باعث انسداد برخی سیگنال‌ های شیمیایی می شود. این سیگنال ها عامل اصلی انقباض ماهیچه‌ ها هستند.

از دیگر مزایا و کاربردهای تزریق این دارو می توان به درمان گرفتگی در اندام های فوقانی و تحتانی، عضلات دست و پلک ها، کاهش التهاب زانو و… اشاره کرد.
تزریق بوتاکس علاوه بر خواص درمانی ذکر شده در بالا، در جوانسازی صورت بسیار موثر است. از طریق تزریق بوتاکس می توان خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم ها، خطوط افقی پیشانی و خط اخم را از بین برد. همچنین این روش با متقارن کردن ابروها، نقش مهمی در جوانسازی چهره شما خواهد داشت.

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

بوتاکس در واقع یک نوروتوکسین محسوب می شود که هدف آن ایجاد اختلال در فرآیندهای سیگنال دهی عصبی است که موجب انقباض عضلانی می شوند. انقباض ماهیچه ها به آزادسازی استیل کولین بستگی دارد. استیل کولین از طریق اتصال به گیرنده های سلول های ماهیچه ای، موجب انقباض این سلول‌ ها می شود. با تزریق بوتاکس، می توان مانع ترشح استیل کولین شد و از انقباض عضلانی پیشگیری کرد.

نمونه کار تزریق بوتاکس پیشانی

شناسایی دقیق نقاطی که باید تزریق در آنها صورت گیرد بسیار مهم است، از طرفی میزان و عمق تزریق نیز باید به درستی انجام شود تا مراجعه کننده به نتیجه دلخواه و مورد نظر دست یابد. تزریق بوتاکس توسط متخصص پوست و مو در کلینیک دکتر پرستو خسروانی صورت می گیرد. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09162029045 تماس حاصل فرمایید.

نحوه تزریق بوتاکس

پزشک قبل از تزریق بوتاکس صورت شما را کاملاً تمیز می کند و سپس با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف بوتاکس را به ماهیچه های صورت تزریق می نماید. بسته به ناحیه ای که قرار است تحت درمان قرار بگیرد، از شما خواسته می شود تا عضلات صورت خود را حرکت دهید. از این طریق پزشک بهتر خواهد توانست مکان صحیح برای تزریق را پیدا کند. تزریق به طور معمول حدود 10 دقیقه به طول می انجامد. حداقل حدود 2 الی ۳ روز طول می کشد تا بوتاکس روی عضلات تاثیر بگذارد و ممکن است، مشاهده نتیجه نهایی دو تا سه هفته زمان لازم داشته باشد. بنابراین شما بلافاصله نتایج را مشاهده نخواهید کرد.
در برخی از نواحی صورت، بوتاکس باید فقط به صورت سطحی تزریق شود و بخشی از عضله که درست زیر پوست است، باید هدف قرار داده شود. به عنوان مثال، هنگام تزریق در اطراف چشم، تزریق دارو در عمق زیاد می‌ تواند ابروها را بسیار برجسته کند و ظاهری غیر طبیعی به آنها بدهد. تزریق سطحی در این ناحیه موثرتر است.
در حالی که در تزریق بیش از حد عمیق بوتاکس یک اشتباه رایج است، تزریق بیش از حد سطحی آن نیز یک اشتباه رایج دیگر است. این مشکل اغلب هنگام هدف قرار دادن عضله ماستر نزدیک دهان که مسئول جویدن است، دیده می شود. از آنجایی که عضله ریسوریوس( ماهیچه خنده) بالای ماستر قرار دارد، اگر بوتاکس به اندازه کافی و عمیق وارد نشود، ریسوریوس می تواند تحت تاثیر قرار گیرد و در نتیجه لبخند غیر طبیعی خواهد شد.
همچنین تزریق بوتاکس ناکافی و سطحی باعث می شود که قسمت ‌های پایینی عضله به‌ طور طبیعی و قسمت بالایی آن کند حرکت کنند و ظاهری شبیه سنجاب ایجاد شود. تزریق بوتاکس به شکل صحیح و اصولی توسط یک پزشک ماهر و کاربلد می تواند از بروز مشکلات ذکر شده پیشگیری نماید.

بهترین برندهای تولید کننده بوتاکس

- دیسپورت (Dysport): این دارو یک محصول انگلیسی که توانسته از محبوبیت بالایی در ایران نیز برخوردار شود. دیسپورت نیز حدود ۳ تا ۶ ماه روی صورت دوام می آورد و برای از بین بردن چین و چروک های چشم، پیشانی، خط اخم و خط خنده از آن استفاده می ‌شود.
- مصپورت (Masport): یکی دیگر از تولیدات داخلی در زمینه تولید بوتاکس است که برای تولید آن تمام استانداردهای لازم رعایت شده است، بنابراین همانند محصولات خارجی می تواند اثربخشی موثری داشته باشد.
- دیستون (Dyston): این یک برند معتبر ایرانی در زمینه تولید بوتاکس است که توسط شرکت ایمن واکسن استان البرز تولید می شود. دیستون از دسته محصولات معتبر داخلی محسوب می شود که برای تهیه آن از مجهزترین دستگاه ها و مواد باکیفیت استفاده شده است. این نوع بوتاکس حاوی آلبومین، هماگلوتینین و لاکتوز است. اگر به پروتئین های گاوی حساسیت دارید، تزریق بوتاکس این برند به شما توصیه نمی شود.
- زئومین (Xeomin): یکی از جدیدترین برندهای شناخته شده آلمانی در زمینه تولید بوتاکس است که سعی کرده با حذف مواد افزودنی غیرضروری، محصولی کاملاً ایمن و خالص را در اختیار مصرف‌ کنندگان قرار دهد.
- نورونوکس (Neuronox) : این دارو در شرکت مدی تو کس کره جنوبی تولید می شود و علاوه بر از بین بردن چین و چروک، افتادگی پلک ، خطوط لبخند و خنده می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر سردردهای میگرنی و اسپاسم های عضلانی داشته باشد.
همه این موارد از معتبر ترین برندها هستندکه توانسته اند تاییدیه های وزارت بهداشت را دریافت کنند.
نکته مهم: قبل تزریق بوتاکس برای درمان یا بهبود زیبایی با پزشک خود در مورد حساسیت، آلرژی و هر نوع مشکل پوستی دیگر که دارید صحبت کنید. برخی از این داروها دارای مواد غیر فعالی هستند که ممکن است با ایجاد مشکلات و واکنش‌های آلرژیک همراه باشند. به عنوان مثال برخی محصولات حاوی پروتئین شیرگاوی هستند که ممکن است فرد نسبت به آنها حساسیت داشته باشد.

میزان ماندگاری تزریق بوتاکس

میزان ماندگاری بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. در کل با تزریق این دارو می توان به مدت 3 تا 6 ماه انتظار بهبود و عملکرد مثبت را در ناحیه تحت درمان باید داشت. اما اگر مراقبت های اصولی بعد از تزریق انجام نشود، میزان این ماندگاری کاهش پیدا خواهد کرد. جدا از مراقبت‌ های صحیح بعد از تزریق بوتاکس، عوامل دیگری مانند، کیفیت دارو، جنس و نوع پوست، میزان چین و چروک ها، سبک زندگی، مهارت پزشک، تشخیص درست ناحیه تحت درمان همگی می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

تاثیر سبک زندگی در میزان ماندگاری تزریق بوتاکس

سبک زندگی عامل مؤثر دیگری بر تعیین میزان ماندگاری دارو است. افرادی که از رژیم های سخت پیروی می کنند و ورزش های سنگین انجام می دهند، باید بدانند که همه این موارد می توانند روی عضلات و ماهیچه های صورت تاثیرگذار باشند و از همین رو میزان ماندگاری را بعد از تزریق بوتاکس تحت تاثیر قرار دهند. رژیم های سنگین و تمرینات شدید میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می‌ دهند و این باعث می‌شود تا سم تزریق شده نیز همراه با این سوخت و ساز با سرعت بیشتری از بین برود.

تاثیر میزان و عمق خطوط تحت درمان در ماندگاری تزریق بوتاکس

میزان و عمق چین و چروک های پوستی نیز در میزان ماندگاری تزریق بوتاکس تاثیرگذار هستند. در حالت کلی پزشکان، چین و چروک های پوستی را به دو دسته دینامیک و استاتیک تقسیم بندی نموده اند:
- چین و چروک های استاتیک: این چین و چروک ها به صورت خطوطی همیشه روی صورت مشاهده می شوند چه عضلات حرکت داشته باشند چه حرکت نداشته باشد تزریق بوتاکس برای این نوع از چین و چروک ها موثر نیست و بهتر است از روش های مختلف دیگری برای از بین بردن آنها استفاده کرد.
چین و چروک های دینامیک: این دسته از چین و چروک ها فقط موقع حرکت عضلات مانند خندیدن و اخم کردن قابل مشاهده هستند و اگر تزریق بوتاکس با تخصص و مهارت همراه باشد، می تواند نتیجه و ماندگاری خوبی جهت صاف کردن و از بین بردن چین و چروک ها داشته باشد.

نقاط مناسب صورت برای تزریق بوتاکس

پوست مانند دیگر قسمت های بدن با گذشت زمان و افزایش سن دچار تغییراتی می شود و به مرور حالت ارتجاعی خود را از دست می‌ دهد. شل تر شدن پوست، ایجاد خطوط و چین و چروک روی آن همگی با افزایش سن در ارتباط هستند، از همین رو افراد برای داشتن پوستی صاف و جوان اقدام به تزریق بوتاکس می‌کنند.
اما سوالی که ممکن است مطرح شود، این است که آیا تزریق بوتاکس را می توان در همه قسمت های صورت انجام داد؟ مناسب ترین نقاط برای انجام تزریق کدام هستند؟ تزریق بوتاکس را می توان در تمام نواحی صورت که دچار چین و چروک هستند، انجام داد. با این وجود برخی تزريق در برخی نقاط تاثیر بیشتری در تغییر چهره و جوانسازی صورت خواهد داشت. این نقاط عبارتند از:
- پیشانی: چین و چروک هایی که با افزایش سن در روی پیشانی افراد دیده می‌شود، از طریق تزریق این دارو به راحتی قابل درمان هستند.
- خطوط بین ابروها: ایجاد چین و چروک در فاصله بین ابروها باعث می‌شود تا چهره فرد ناراحت و عصبی به نظر برسد. تزریق بوتاکس برای رفع این خطوط و صاف کردن آنها راهکار مناسبی است.
- اطراف پلک ها: افرادی که از افتادگی پلک رنج می برند می توانند با تزریق این دارو شاهد تاثیرات مثبت بر روی پل کا در اطراف چشم خود باشند.
- اطراف چشم: سیاهی، گودی، پف و چین و چروک اطراف چشم از طریق تزریق این دارو به راحتی قابل درمان است.
اطراف دهان و لب: افرادی که دارای خط خنده هستند، می توانند با تزریق بوتاکس، چین و چروک های ایجاد شده در این ناحیه راه از بین ببرند.
زیرابروها: بوتاکس اگر در زیر ابروها تزریق شود، می‌تواند باعث بالا بردن ابروها شده و چشم ها را کشیده تر نشان دهد. این به طور حتم تاثیر بسیار مثبتی بر روی چهره افراد خواهد داشت.

آیا تزریق بوتاکس مضر است؟

تزریق بوتاکس نیز مانند سایر کارهای درمانی و زیبایی اگر توسط یک فرد غیرمتخصص انجام شود به طور حتم عوارضی جدی به همراه خواهد داشت. بنابراین قبل اقدام برای استفاده از این روش درمانی حتماً به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا عوارض کمتری را تجربه نمایید. برخی از عوارض احتمالی تزریق بوتاکس در زیر آمده است:
- قرمزی و تورم
بدن به طور طبیعی ممکن است نسبت به تزریق بوتاکس واکنش نشان دهد. این واکنش به طور حتم با عوارضی مانند قرمزی و ورم پوست همراه است. تورم و قرمزی پوست می‌توانند به صورت جزئی یا شدید مشاهده شوند. شدت این عوارض به میزان داروی تزریق شده، ضخامت سوزن، تجربه پزشک و مراقبت های صحیح بعد از درمان بستگی دارد. البته جای نگرانی نیست. این علائم تا چند ساعت بعد درمان و در صورت استفاده از کمپرس یخ از بین خواهند رفت.
- احساس درد در محل تزریق بوتاکس
اکثر افراد پس از تزریق بوتاکس ممکن است احساس دردناکی در ناحیه تحت درمان داشته باشند که البته این درد قابل تحمل است و نیازی به استفاده از مسکن ها نخواهد بود.
- تهوع و استفراغ
این از عوارض بسیار نادر تزریق دارو است و عمدتاً در افرادی بروز می کند که قصد انجام اولین تزریق خود را دارند. بهبود این شرایط حدود ۳ تا ۴ روز طول می کشد.
در موارد حاد کبودی، افتادگی پلک، عدم تقارن و خشکی چشم نیز می توانند اتفاق بیفتند.

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس می توانند در نتیجه نهایی تاثیر مثبت داشته و عوارضی مانند تورم و کبودی را به حداقل برسانند. این مراقبت ها شامل موارد زیر هستند:
- تا 4 ساعت اول به هیچ وجه سر خود را خم نکنید.
- بلافاصله پس از تزریق دراز نکشید و حداقل ۴ ساعت بعد تزریق طوری بخوابید که بدن و سر شما در یک راستا قرار گیرند.
- از فشار دادن ناحیه تحت درمان کنید.
- کمپرس یخ می تواند به کاهش تورم و کبودی ناحیه تحت درمان کمک کند.
- حداقل در چند ساعت اولیه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما خودداری نمایید و هنگام خروج از خانه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
- از انجام فعالیت ها و تمرینات شدید ورزشی بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس خود داری کنید. پیاده روی و ورزش های سبک در روزهای بعد از تزریق مانعی ندارند.
- از مصرف داروها و مواد غذایی رقیق کننده خون اجتناب نمایید.
- از مصرف الکل بلافاصله پس از تزریق پرهیز کنید.
- حداقل تا ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس نباید به سونا، استخر و مکان های گرم و مرطوب بروید.
- از پوشیدن کلاه و لباس هایی که محل تزریق را تحت فشار قرار می دهند خودداری کنید.

اصلاح لبخند لثه‌ ای با بوتاکس

لبخند لثه‌ ای به لبخندی گفته می‌شود که در آن لثه‌ی بالایی فرد بیش از حد نمایان شده و باعث غیرجذاب شدن لبخند می‌شود. خوشبختانه این مشکل با تزریق بوتاکس قابل حل است به این صورت که پزشک با تزریق بوتاکس به عضلاتی که مسئول جمع کردن لب بالایی هنگام لبخند هستند آنها را ریلکس‌تر و کم‌کارتر می‌کند در نتیجه هنگام لبخند زدن لب بالایی کمتر از قبل به بالا حرکت می‌کند و بخش بیشتری از لثه را می‌پوشاند.

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

تزریق بوتاکس معمولاً برای اکثر افراد درد زیادی ندارد. ممکن است برخی افراد در حین تزریق درد اندکی را احساس کنند که بعد از تمام شدن تزریق از بین می‌رود. همچنین پس از اثر کردن بوتاکس (چند روز بعد از تزریق) ممکن است یک احساس سوزش و درد در محل تزریق در برخی افراد ایجاد شود.

از چه سنی می‌ توان بوتاکس کرد؟

محدوده سنی مشخصی برای تزریق بوتاکس وجود ندارد. در سنین پایین که عملاً نیازی به تزریق بوتاکس نیست و در سنین بالا نیز با انجام معاینات و بررسی‌های لازم پیش از درمان می‌‌توان تحت درمان با بوتاکس قرار گرفت و نتایج خوبی کسب کرد.

تفاوت تزریق بوتاکس و تزریق ژل چیست؟

بوتاکس و فیلر هر دو مواد تزریق ‌شدنی هستند که می‌توانند برای رفع چین و چروک و جوان‌ سازی صورت استفاده شوند اما مکانیزم عمل آنها متفاوت است. بوتاکس با شل کردن ماهیچه‌ها باعث کاهش خطوط ایجاد شده روی پوست می‌شود اما ژل یا فیلر ماده‌ای است که با پر کردن چین و چروک باعث از بین رفتن آنها می‌شوند. فیلرها معمولاً برای از بین بردن خط خنده و اسکار استفاده می‌شوند اما بوتاکس برای صاف کردن چروک دینامیک ناشی از حرکات صورت استفاده می‌شود. ماندگاری فیلر معمولاً کمی بیشتر از بوتاکس است. انتخاب یکی از این گزینه‌ها برای درمان چین و چروک پوست باید با مشورت یک متخصص انجام شود.

برای آگاهی از روشها و نحوه درمان پوست مرغی شدن بدن (کراتوز پیلاریس) روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم
تلفن : 32263360 - 038

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فکروش های مختلف ایجاد تقارن و زاویه سازی خط فک

تقارن و زاویه فک یکی از معیارهای زیبایی است ، گاهی اوقات با تزریق فیلر ، پرکننده‌ ها یی مانند تزیق چربی و کشیدن پوست می تواند به نتیجه دلخواه رسید . ... ادامه مطلب

درمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکسدرمان تعریق شدید زیر بغل با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس ، علاوه بر انجام روش های جوانسازی پوست و رفع چین و چروک و خطوط پوستی کاربرد مهم دیگری چون رفع تعریق بیش از حد را نیز بر عهده دارد . ... ادامه مطلب

تزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرالتزریق ژل لب مدل طبیعی یا نچرال

تزریق ژل لب طبیعی و نچرال است که علاوه بر زیبایی طبیعی ، بتواند نافرمی های آن را اصلاح کند. بهترین روش تزریق ، فیلرهای هیالورونیک اسید است . ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستیکاربرد لیزر کیوسوئیچ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستی

لیزر کیوسوئیچ با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنیک های روز دنیا ، بهترین درمان برای ضایعات پیگمانته (انواع لک ها) و از بین بردن خالکوبی می باشد . ... ادامه مطلب

اگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادیاگزوزوم؛ جدیدترین روش جوانسازی با استفاده از سلول های بنیادی

اگزوزوم تراپی پوست و صورت یک رویکرد پیشگامانه برای جوانسازی صورت است که از قدرت ارتباطات سلولی بهره می برد. ... ادامه مطلب

جوانسازی با مزوژل پروفایلوجوانسازی با مزوژل پروفایلو

پروفایلو ، که در ۲۰۱۹ از آن به عنوان محصول سال یاد شده، یکی از محصولات نوآورانه است که باعث بهبود رنگ ، بافت ، آبرسانی و درخشندگی کلی پوست می شود ... ادامه مطلب

مزوژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟مزوژل جالپرو چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوژل جالپرو چین و چروک های سطحی را رفع نموده و به پوست صورت شما و نواحی مختلف بدن از قبیل ، گردن ، شانه و سینه لطافت و درخشندگی بی نظیری خواهد بخشید ... ادامه مطلب

مزوژل چیست و چه کاربردی دارد ؟مزوژل چیست و چه کاربردی دارد ؟

مزوژل یک روش درمانی بسیار جدید است . این روش یکی از بهترین درمان ها برای آسیب های پوستی ، جوانسازی پوست و رفع چین چروک پوست است . ... ادامه مطلب

روشهای پیشگیری و درمان چین و چروک های عمیق پیشانیروشهای پیشگیری و درمان چین و چروک های عمیق پیشانی

اگر چین و چروک پیشانی شما زیاد شده است و به دنبال روشی برای درمان و رفع چروک پیشانی هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل توضیح دهیم . ... ادامه مطلب

بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟بوتاکس میگرن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس برای درمان میگرن یکی از معدود روشهای موثر برای رفع این بیماری است که با هزینه و عوارض حداقلی بهبودی چشمگیری دارد. ... ادامه مطلب

چگونه استرس روی پوست تاثیر می گذارد؟چگونه استرس روی پوست تاثیر می گذارد؟

تاثیر استرس روی جوش صورت به دلیل رابطه مستقیم پوست و سیستم عصبی بدن است. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوستتزریق بوتاکس؛ نحوه تزریق و اثرگذاری در جوانسازی پوست

تزریق بوتاکس معمولاً برای از بین بردن خطوط پیشانی،خطوط پنجه کلاغی کنار چشمها که هنگام خندیدن بیشتر نمایان میشوند، خط اخم و چروک دور لب استفاده میشود ... ادامه مطلب

دکترپرستوخسروانی درسال 1386تحصیلات خود رادر رشته دکتری عمومی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به پایان برده و درسال 1393 با کسب رتبه ممتازی دکتری تخصصی پوست و مو ازدانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخذ کرده و سپس موفق به دریافت بورد تخصصی بیماری های پوست و مو گردیدند.

تغییر ساعات کاری کلینیک به علت شیوع کرونا

ساعت کاری کلینیک :

شنبه تا چهارشنبه؛ صبح ها از ساعت 10:30الی 12:30
شنبه تا چهارشنبه؛ عصرها از ساعت 15 الی 19
پنجشنبه ها؛ از ساعت 10 الی 13

تلفن تماس جهت رزرو نوبت : 03832263360 - 03832263361
نوبت دهی اینترنتی: www.drkhosravani.ir

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465